Andra dagen

Upp tidigt, in i duschen, ner på puben (floor one) för Engelsk frukost. Kaffet är inte så bra, men mjölken förvånansvärt o.k. Rostat bröd varje morgon... finns även flingor. Sitter med Bartender-handboken i fejjan dygnet runt känns de som (somnar i den, vaknar i den). Prov idag, prov imorgon, och alla andra dagar också.

Vi ska lära oss 100 drinkar utantill. Ett stort prov på ALLT vi lär oss kommer ske sista veckan. Känns omöjligt nu - men tror att de känns bättre när man fått rutin i det. Kan iaf lova er att detta är en Intensiv Kurs! Som att plugga på högskolan faktiskt. Så jag vette sjöun hur mycket tid de blir till att upptäcka London. Har än så länge bara sett Oxford-street typ. Fast jag skymtade ju faktiskt LondonEye första dagen =] haha!

Åt på KFC idag. De va faktiskt bra. Gjorde ett bra val framför Subway. Emina = nöjd. Sedan på kvälla nu så åt ja en Inn Burger på en pubb som hör till vårt hostel. Den skulle bara haft lite mild chilisås oxå så hade den varit klockren! Inte gjort så mycket annat idag. Bara skola -> mat -> skola -> mat -> underground -> mellanmål -> plugga -> mat -> plugga -> blogga.

Spänner av mer å mer, relaxed lixom, chilled. Känner mig lite mer som hemma. Vet hur saker går till. Vet vad som väntas. Självförtroendet kommer smygande tillbaka. I slutet på veckan kanske jag till och med vågar slappna av =P hehe...

Löste mitt myntproblem idag. Jag gav bort alla små penny & pence som dricks =D smart va?!? Så blev jag av med dom. Dagens problem är at tjag behöver köpa bomull... ganska katastrof till toapapper att ta bort smink med. Fåse om ja hinner ett run-by-stop vid någon randome affär imorgon. Varit enklare med norskan idag oxå. Dessutom har de pratats mer engelska vilket kan underlätta. . . . . nu vet ja inte va ja ska säga. Så jag säger godnatt. Ska upp i tid och plugga med kaffe & rostat bröd. Dom är ganska snälla faktiskt..


- Andreas skriver prov
- Vi äter middag Andreas Hilvi Christoffer

Kommentarer
Postat av: LillSyrran :P

=)

2010-04-07 @ 19:31:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0