Packnings-tips?

Nu är det mindre än 3 veckor kvar!   "De drar ihop sig"

Och jag har en sån grym idé...
Tänk om man kunde packa allt i en enda resväska + handbagage ?
Fick en ny snygg resväska i julklapp, en röd. Tänkte om man kunde få ner allt i den?! (en extra föranmäld resväska kostar 35£. Extra resväska incheckad på flygplatsen 70£) Det skulle bli så mycket billigare med endast en väska. Jag skulle bara behöva släparunt på en väska i London. Dessutom skulle jag kunna shoppa så otroligt mycket mer under resan om jag bara har en väska på vägen dit. Det är ju bara att köpa en extra väska innan jag åker hem sen =] toppen ju!

Därför försöker jag nu lista ut massa smarta packningsknep för resan, så jag får ner så mycket som möjligt lixom. Detta är vad jag kommit fram till hittils:

# Ta på sig de kläder som tar mest plats. exempelvis den största jackan, skorna & jeansen
# Köpa så mkt som möjligt på plats. tandborste, tandkräm, lotion, makeup-remover, osv. Kanske även handduk. Ist för att köpa det innan jag åker kan jag lika gärna köpa det på plats.
# Utnyttja mobilen till fullo. lämna almanacka & adressbok hemma. Skriva upp det i mobilen iatället.
# Lämna onödiga förvarings-grejer hemma. såsom sminkväska, smyckesbox & andra småpåsar. lägga sakerna lösa i väskan istället.
# Stryka alla kläder innan dom packas. tror ni det hjälper några volym-milimeter?
# Utnyttja maximalt handbagage. "Strikt ett handbagage per passagerare som väger maximalt 10kg och har maxidimensionerna 55cm x 40cm x 20cm är tillåtet."

Den största utmaningen blir att begränsa klädförrådet. Jag älskar att variera plagg & stilar, hur sjutton ska jag klara mig utan h.e.l.a. min garderob lixom? :| Jag får helt enkelt shoppa mycket därborta... hehe ;p


"Så min fråga är om ni har några mer packningsTips till mig?"
Tar emot ALLA förslag! Jag tänker inte ge upp! Jag ska lyckas med EN väska!

Poff


Kommentarer
Postat av: Lukas

Jag säger att allt man behöver är Tandborste, ett ombyte underkläder och ett Kreditkort :)

2010-03-18 @ 13:29:31
URL: http://evolverskate.blogg.se/
Postat av: Sara Hallberg

rulla kläderna, också lätt att hitta det man vill ha då också :) och med andra ord så har du ju Pri Markt! så du behöver inte ha med så mkt! Sjukt bra priser där och det finns det mesta! :)

2010-03-20 @ 15:31:43
URL: http://sarahallberg.blogg.se/
Postat av: Linda

Hej kusin!



Va roligt att man kan följa resan här.



Jag har ett tipps!

- har en påse hemma som suger ut all luft så allt trycks ihop. Du vet en sån man brukar se på tv-shop :)

Du kan låna den om du vill.



Puss

2010-03-31 @ 13:42:29
URL: http://liindisch.blogg.se/
Postat av: (G)issa

sätt dig på väskan hela dagarna så blir den mindre till slut. och jag menar jämt och ständigt, när du äter, spelar playstation, kollar film. se bara till att du inte bli FÖR van vid det så att det råkar hända när du ska på toa eller nåt

2010-04-01 @ 11:10:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0