Avfärd

Då va det dags. Upp kl 05.00 å iväg te Göteborg City Airport som förövrigt inte alls va Landvetter =P (tack Emma, annars kanske vi åkt fel) Mamma skjutsade mig, syrran och Lukas hängde på. Tack ska ni ha. Kommer sakna er!

Liten flygplats, med endast en gate. Kan inte gå fel lixom. Satte mig på flyget tillslut, resfebermage till tusen. Flyga helt själv. Tog ett tag innan jag fattade att man fick sitta vart man ville i planet, så jag behövde inte lusa igenom hela biljetten mer än fem gånger för att hitta nummerplats =P Hamnade på ett säte vid mittenutgången, vilket blev lite knasigt, men struntsamma... Upp å Iväg!

Lyckorus =D


Svårt att fatta den snabba engelskan i brusiga högtalare. Hade inga växlade pund till hands och kunde inte äta för magpirret vägrade sluta. Flög en timma, sedan ner för landning. *Pirr* Väl påväg ut ur planet sattsade jag på att följa strömen, det gick bra. Fick min väska, men sen då?

Så många frågeteckan jag haft i min skalle efter det sen har jag aldrig haft i hela mitt liv. Hur tar jag mig till London? Buss, tåg, taxi? Måste man köpa biljett först? Hungrig, vart köper jag mat? Skillnaden på maten i vänstra butiken kontra högra? Ta ut pengar? Hur mkt behöver jag? Hinner jag till tåget nu då? Tänk om ja går på fel tåg? Och vart i hela fridens namn kan jag slänga mitt skräp?!?

Jag lyckades efter många cirkulationer på flera ställen fram och tillbaka på samma gator några gånger hit och dit, så lyckades jag ta mig fram till st Christophers Village Inn.... efter att först hamnat på deras Pub.. hmm..

På rummet möter jag äntligen någon som ska gå samma kurs som jag. *pustar ut* De va en Norrman det. Sedan en svenska, sedan två norskar till... Svårt att hänga med när dom snackar. Har iaf fått i mig lite mat nu. Tog ett säkert kort och köpte pasta carbonara.

Ehh... inte många bilder idag känt mig alldeles för förvirrad och liten. Ni ska få bilder av London, när väl jag har fått mig det också. (inte sett nått än känns de som)

Aja, jag är framme. Gött!

Påstigning

Kommentarer
Postat av: Kusin Sarah

Yay! Äntligen nån jag känner i England. Haha. Vi måste bestämma nån helg jag kan komma ner och hälsa på så snart som möjligt tycker jag! Vilken dag börjar du? Du kanske får nått schema då så du vet dina lediga dagar och så? Ha det underbart och hoppas vi ses snart! Kram

2010-04-04 @ 19:46:06
Postat av: Slavi

Ooooh, så spännande du har det nu, se till att njuta ordentligt, trots mkt plugg och "liknande" ;)

2010-04-05 @ 13:49:29
URL: http://slavis.blogg.se/
Postat av: LillSyrran :P

Saknar deej! <33

2010-04-05 @ 17:11:10
Postat av: Lukas

Hihih kan se framför mig när du virrar runt där nere :P Saknar dig nu hade bäst!!

2010-04-05 @ 19:42:38
URL: http://evolverskate.blogg.se/
Postat av: Freddy

Ah, skönt att ha kommit fram, hoppas du fått ett bra intryck redan nu, första dagarna. kom på att jag glömmt ringa, hehe. Hade så kul nu, kul att du bloggar.

2010-04-05 @ 21:06:27
Postat av: BartenderEmina

Sara: jag började idag och vet inte när jag blir ledig... Men vi får hålla kontakten nu! =)

Freddy: Du Skulle Ringt Mig! gaah.. =P men kolla din facebook ist.

2010-04-05 @ 21:43:18
Postat av: Lotta och Anton

Hej,hoppas allt är bra,jag,Anton och pappa kollar in din blogg,ska försöka göra detta varje dag,många kramar från oss i Bengtstorp.

2010-04-05 @ 22:14:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0