Keep on Walking

Idag har jag varit en duktig turist! Gått i flera timmar, utan mål, bara följt min instinkt (fast hade en liten karta i bakfickan också)

Har sett många fina grejer vill ja lova.
Därför ska ni få massa bilder nu =]
Det första jag besökte var London Eye


I över en månad har London doftat Waffles. Så idag blev den dagen jag äntligen tillät mig köpa en. Och va jag njöt sen! Haha - de va gott ^^ Stod vid Themsen och åt, med fin utsikt över Big Ben. Gick även förbi honom sen också. Med guld i kanten är han ganska snygg faktiskt...

Efter denna godhet stötte jag på protesterande folkmassor. På ena sidan av vägen stod dom med plakat, och på andra sidan såg jag en gammal lång ståtlig byggnad med bestämda vakter framför portarna. Antar att det var något parlament hus av nått slag. Protesterna var mot ett krig om jag mins rätt. Och mitt i vägen -mellan protestanter och parlament- såg man en staty till minne av fallna soldater i World War II.


Soldatminnen finns att hitta precis överallt i London. Oftast från andra världskriget. Här får ni en till sådan bild, och en bild på en häst och ryttare från forna kavaleriet, och en liten shop med polishattar bl.a. som jag gick förbi...


Särefter hittade jag S:t Pauls Park. Tycker om den parken, mysig. =]


Så tittade jag på en karta och märkte att Buckingham Palace skulle ligga i andra änden. Självklart var jag tvungen att gå dit! Queen Elisabeth bor väl där skall jag tro. En ståtlig dam det dära...


Jag tog massa många fler bilder under min fyra timmars promenad. Här får ni tre randome bilder till från Turist-Emina:


När jag kom hem sen däckade jag på sängen riktigt ordentligt. Hoppas inte at tjag snarkade för högt bara... hehe

See you soon.

Kommentarer
Postat av: Lukas

Heheh värsta turistarn!! Å snarkar gör du alltid ;) Puss på rej...

2010-05-15 @ 23:47:24
URL: http://evolverskate.blogg.se/
Postat av: BartenderEmina

Javet, det är ju pinsamt... =/

Fast jag tror du lider mest =P

2010-05-16 @ 11:13:43
Postat av: Jess the Mess

Vad mysigt du verkar ha :) Varför har inte pojkvännen följt med dig föresten?

2010-05-17 @ 11:22:05
URL: http://sugarless.blogg.se/
Postat av: Lukas

För att pojkvännen sitter fast hemma i skövde med en Skate/winter shop att driva :P

2010-05-17 @ 22:48:07
URL: http://evolverskate.blogg.se/
Postat av: Lotta och Anton

Det där med snarkningarna är släktdrag,tro mig,jag vet,kram.

2010-05-18 @ 14:34:51
Postat av: BartenderEmina

Haha ^^

2010-05-18 @ 17:37:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0